Co to jest Graf wiedzy Google i jaki ma wpływ na SEO?

Graf wiedzy Google to ogromna baza danych, która umożliwia Google udzielanie natychmiastowych, rzeczowych odpowiedzi na Twoje pytania. Jeśli kiedykolwiek wyszukałeś w Google zapytanie i otrzymałeś przydatną odpowiedź bez konieczności wykonywania kolejnego kliknięcia, możesz podziękować Grafowi wiedzy Google.

Może nigdy nie zastanawiałeś się, w jaki sposób Google zbiera dokładne informacje, a może po prostu ciekawi Cię, co to może oznaczać dla SEO Twojej witryny.

Co to jest Graf wiedzy Google?

Mówiąc najprościej: Graf wiedzy Google jest wypełniony miliardami faktów na temat różnych osób, miejsc i rzeczy. Takie fakty (często kategoryzowane jako „podmioty”) obejmują wszystko, od tematów niszowych po tematy interesu publicznego, takie jak medycyna i nauka. Ogólnie na wykresie znajduje się ponad 5 miliardów podmiotów i ponad 500 miliardów faktów.

Pomocne może być wyobrażenie sobie Grafu wiedzy Google jako mapy myśli. Nie tylko rozumie, czym jest każda jednostka, ale może śledzić, w jaki sposób różne jednostki łączą się ze sobą.

Z tego powodu termin „baza wiedzy” może być w rzeczywistości dokładniejszy niż „baza danych”, ponieważ wskazuje na moc obliczeniową, jaką Graph daje wyszukiwarce Google.

Na podstawie zapytania wyszukiwania i informacji przechowywanych w Grafie wiedzy Google Google może połączyć dwa i dwa i zgromadzić odpowiednie fakty, aby ułatwić Ci życie.

Na przykład, jeśli chcesz się czegoś o nas dowiedzieć, możesz zapytać Google „Kiedy powstała firma Semrush?” Google będzie w stanie nie tylko odpowiedzieć na zadane przez Ciebie pytanie, ale także udzielić informacji o tym, kim są nasi założyciele, gdzie znajduje się nasza siedziba i gdzie można nas znaleźć w mediach społecznościowych.

REKLAMA:

seo alphabet

Pozycjonowanie oferta 2021 – Agencja SEO alphabet

Jakie są zalety Grafu wiedzy Google?

Graf wiedzy zapewnia użytkownikom szybkie i jasne odpowiedzi na pytania, a także umożliwia udzielanie odpowiedzi na dalsze pytania bez dalszego klikania.

Na przykładzie Toma Cruise’a Google twierdzi, że za pomocą jednego zapytania od użytkownika jej wykres wiedzy umożliwił wyszukiwarce udzielenie odpowiedzi na „37% kolejnych zapytań, które ludzie o niego pytają” za pośrednictwem paneli wiedzy.

Oznacza to koniec z klikaniem stron internetowych pełnych tekstu w celu znalezienia prostej odpowiedzi lub ciągłym pisaniem w pasku wyszukiwania Google. Google zrobiło to wszystko za Ciebie.

Na pierwszy rzut oka Graf wiedzy Google wydaje się być raczej czymś w rodzaju magicznej fontanny wiedzy niż wyczynem nowoczesnej inżynierii internetowej. Ale oczywiście utrzymanie czegoś takiego jak Graf wiedzy wymaga sporo pracy.

Jak działa Graf wiedzy?

Możesz się zastanawiać, skąd Google bierze wszystkie te informacje. Google napędza swój wykres wiedzy poprzez wyszukiwanie i licencjonowanie danych.

Dane te są zbierane z wielu różnych źródeł: zarówno tych, które są publicznie dostępne, jak i tych, które są licencjonowane prywatnie. Jednak Graf wiedzy Google był w przeszłości krytykowany za odpowiadanie na zapytania bez cytowania źródeł.

Oznacza to, że ludzie mogą zakładać, że otrzymują najbardziej aktualne informacje, podczas gdy w rzeczywistości otrzymują tylko te informacje, które są najłatwiej dostępne na wykresie.

Jak więc można tego uniknąć? W jaki sposób Google aktualizuje swój Graf wiedzy? Jak możesz pomóc ulepszyć Graf wiedzy? Cóż, każdy może wyrazić opinię na temat paneli wiedzy i zasugerować zmiany.

Informacje wyświetlane w panelach wiedzy są generowane automatycznie i są oparte głównie na poprzednich wyszukiwaniach, ale można je również aktualizować ręcznie – o ile są one zgodne z surowymi kryteriami Google.

Jeśli jesteś przedmiotem panelu wiedzy lub jesteś oficjalnym przedstawicielem tego tematu i widzisz, że w jednym z Paneli wiedzy Google znajdują się nieprawidłowe informacje, możesz zgłosić roszczenie do panelu lub zasugerować zmiany.

Jak to wpływa na SEO i dlaczego jest to ważne?

Oczywiście, być może już przyszło Ci do głowy, że istnieje jeden podstawowy problem z Grafem wiedzy Google, jeśli prowadzisz witrynę internetową.

Ponieważ Google oferuje odpowiedzi użytkownikom bezpośrednio na swojej stronie wyników, często nie muszą oni klikać żadnych linków, aby znaleźć informacje, co oznacza, że ​​liczba odwiedzin Twojej witryny w wyniku wyszukiwania związanego z marką spada wraz ze współczynnikami klikalności.

To oczywiście nie jest dobra wiadomość dla tych, którzy potrzebują kliknięć, aby uzyskać sprzedaż. W końcu, jeśli nie ma potrzeby odwiedzania witryny internetowej, aby dowiedzieć się, kiedy została założona firma, użytkownik nie ma już żadnego impulsu do klikania linków na stronie głównej witryny tej firmy, a zatem nie ma bezpośredniego wyniku sprzedaży.

Dodatkowy wpływ, jaki Graf wiedzy Google może mieć na SEO, polega na udzieleniu odpowiedzi na zapytanie. Google zawsze patrzy na istniejącą wiedzę na swoim wykresie przed sprawdzeniem otwartej sieci, co zmniejsza tradycyjne możliwości organiczne.

Jak dostać się do Grafu wiedzy Google

Jednym ze sposobów radzenia sobie z tymi problemami związanymi z SEO jest dodanie się do Grafu wiedzy i pojawienie się w panelach wiedzy.

Gdy Google ma bezpośredni dostęp do Twoich informacji, wie, że jesteś godny zaufania i widzi, że dajesz użytkownikom wyszukiwarki to, czego chcą, jest bardziej prawdopodobne, że wbije Cię na górę stron wyników wyszukiwania i zaprezentuje Twoje informacje użytkownikom w postaci paneli wiedzy i fragmentów rozszerzonych. Jak omówiliśmy na poprzednim webinarium, jest to świetny sposób na zwiększenie ruchu w sieci .

Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić. Oto cztery proste kroki, które możesz wykonać:

1. Połącz się z Google i Wikipedią

Utrzymywanie łączności to wszystko. Większość informacji na Grafie wiedzy Google pochodzi z Wikipedii i samego Google, więc postawienie stopy w drzwiach z tymi dużymi graczami naprawdę zapewni ci przewagę nad wykresem.

Proste kroki, które możesz podjąć, aby to zrobić, obejmują:

rejestracja w Google Search Console (która pomaga mierzyć ruch wyszukiwania i wydajność Twojej witryny);

jeśli jesteś właścicielem firmy, zarejestruj się w Google Moja Firma . Zwiększy to Twoją widoczność i autorytet w Google, a także zapewni funkcję w Mapach Google.

Jeśli chodzi o podbijanie Wikipedii, zdecydowanie musisz się upewnić, że masz wpis w Wikidanych. Omówiliśmy, jak stworzyć stronę Wikidata i dlaczego ma to znaczenie dla SEO w poprzednim poście na blogu, ale w gruncie rzeczy jest to ważne, ponieważ Wikidane przechowują wszystkie ustrukturyzowane dane Wikipedii – które są używane w większości artykułów Wikipedii.

Mówiąc o artykułach w Wikipedii, prawie na pewno skorzystasz z posiadania jednego z nich.

Uzyskanie artykułu z Wikipedii może wydawać się dziwne, ale linki do artykułów w Wikipedii wskazują źródła, z których korzystają i ułatwiają dostęp do Twojej witryny. Dlatego umieszczenie artykułu na renomowanej stronie może w dłuższej perspektywie prowadzić do większej liczby kliknięć.

REKLAMA:

Obsługa marketingowa: szymansky.pl

2. Użyj znaczników schematu

Znaczniki schematu mogą początkowo wydawać się zagmatwane, ale w swej istocie nie są aż tak skomplikowane. Znaczniki schematu to sposób oznaczania treści, aby Google mógł je zrozumieć.

Jeśli na przykład Google zrozumie, że mówisz o fundamencie witryny internetowej, a nie o fundamencie budynku, może oznaczyć Twoje treści odpowiednim osobom wyszukującym z właściwą intencją.

Kolejną zaletą znaczników schematu jest to, że ustawia Cię na dobrej drodze do:

  • uzyskiwanie fragmentów bogatych,
  • uzyskanie Panelu Wiedzy,
  • pojawiające się w przypadku zapytań niezwiązanych z marką.

Fragmenty rozszerzone to specjalne wyniki wyszukiwania, które zawierają informacje, które nie są przechowywane w opisie meta. Jeżeli nie poradzisz sobie z tym samemu, zleć to specjalistom z szymanski.biz.pl.

Bądź aktywny i konsekwentny

Świetnym sposobem na pokazanie Google, że cieszysz się dobrą opinią, jest upewnienie się, że Twoja strona, treść i informacje są aktualne.

Możesz to zrobić, pozostając aktywnym na swoich profilach społecznościowych, organizując swoje treści na platformach takich jak Twitter, Facebook i LinkedIn oraz nadążając za konkurencją. W szczególności LinkedIn to kolejna duża pula open source dla Grafu wiedzy Google.

Publikuj tak regularnie, jak to możliwe i rozwijaj swoją strategię PR. Dobra reputacja wśród rówieśników i lojalni obserwatorzy pomogą Google w postrzeganiu Cię jako osoby godnej zaufania w internecie.

Twórz świetne treści

Ten ostatni krok może wydawać się oczywisty, ale to tylko dlatego, że jest niezbędny. Najważniejszym priorytetem Google jest wygoda użytkownika; koncentruje się na dawaniu ludziom tego, czego chcą, wydajnie i skutecznie. Graf wiedzy Google jest tego dowodem.

Dlatego treści, które priorytetowo traktują wrażenia użytkownika poprzez wykorzystanie słów kluczowych, tytułów meta i innych klasycznych technik SEO, będą się wyróżniać, zajmować wyższą pozycję i najprawdopodobniej przenoszą Cię na Graf wiedzy Google.

Ważne uwagi do zapamiętania dotyczące Grafu wiedzy Google

Oparty na miliardach podmiotów i faktów Graf wiedzy Google pomaga użytkownikom codziennie poruszać się po wyszukiwarce Google i szybko znajdować odpowiedzi na ich pytania i zapytania.

Graf wiedzy Google to baza danych jak każda inna i chociaż może stwarzać kilka problemów dla SEO, istnieją wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci być na bieżąco.